Presentem ‘Altres Brosses’, la programació de primavera 2023

14.03.2023 Nota de Premsa

Altres Brosses fotografia artistes programació primavera
Un dels eixos sobre els quals pivota la programació del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa és la tensió que es genera entre la memòria i la contemporaneïtat. I és que, des de fa un parell d’anys, la Fundació Joan Brossa ha fet encara més complexa la seva activitat. A l’objectiu principal de la institució -preservar i divulgar el llegat del poeta- ha afegit el mandat de promoure i donar suport a la creació contemporània a través del programa de les Fàbriques de Creació de l’Ajuntament de Barcelona.
Sota el paraigua Altres Brosses, avui hem presentat la programació de primavera del Centre de les Arts Lliures, que engloba una producció visual, tres produccions escèniques i un programa de suport a la creació que comparteixen un denominador comú: l’univers de Joan Brossa. Una programació que continua descobrint la poètica brossiana en tota la seva complexitat, a través de propostes visuals i escèniques que fan vigent l’actitud radical i subversiva del poeta vers les formes de la poesia, del teatre i de totes les expressions artístiques que se situen en els marges.

Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d’acció, el parateatre
A cura de Joan Maria Minguet | Del 15 de març al 16 de juliol
Joan Maria Minguet s’endinsa en l’univers brossià en aquesta exposició que interpreta la intensa dedicació que el poeta va mostrar pel que ell anomenava el “parateatre”: la poesia en escena que busca el contacte amb l’espectador a través de la fascinació, la sorpresa, l’ocurrència. Bàsicament, de tot allò que succeeix en escena i no té res a veure amb l’argument o la narració.
“Desconfieu dels intel·lectuals que es passen la vida tancats al soterrani, deia Joan Brossa”, ha començat explicant el comissari de la mostra. Per a Minguet, “el Brossa parateatral i performàtic és el que demostra més vitalment la dolça utilitat de la inutilitat de l’art”.
Dossier de premsa

#Brossa
Un projecte de Gemma Beltran amb Dei Furbi | Del 12 al 30 d’abril
“L’obra de Brossa és provocació, irreverència, joc” ha declarat Gemma Beltran. El desè espectacle de Dei Furbi posa Brossa en joc per descobrir nous llenguatges subversius amb el joc i la imaginació com a divisa. Hastag Brossa parteix de l’obra de l’artista i esdevé una finestra oberta a la seva poètica, amb el desafiament formal que això comporta. Combinant teatre i música composta i arranjada per ser interpretada només amb la veu, l’espectacle proposa una travessa a la recerca de l’ànima de l’artista, que roman encriptada dins el seu inventari.

+ info

La carta de joc que tinc al pensament
Espectacle itinerant de Carles Rebassa | Del 21 d’abril al 4 de juny
Clowns, objectes, carnaval i strip-tease són els protagonistes de l’espectacle itinerant de Carles Rebassa. Aquest muntatge és una invitació a viatjar a peu per les entranyes de les arts parateatrals. A partir de l’essencialitat i la dansa, l’espectacle transita entre les sales de l’exposició Altres Brosses. Joan Brossa i la poesia d’acció: el parateatre i mostra els elements perifèrics del teatre posats el centre del discurs.

La setena porta
Els Pirates Teatre | Del 3 al 21 de maig
Els Pirates Teatre torna al Centre de les Arts Lliures amb l’espectacle inaugural de la temporada passada que és també el muntatge commemoratiu dels vint anys de trajectòria de la companyia. Una dramatúrgia de Laura Aubert a partir de textos de Joan Brossa que aplega poemes, peces teatrals i poesia escènica del poeta. Aquesta és la quarta adaptació de Joan Brossa de la companyia, després de Teatre de carrer (2004), El gran Fracaroli (2018) i L’últim triangle (2011).

Programa d’Investigació Curatorial (P.I.C) 2023

Nascut d’una col·laboració amb Sala d’Art Jove aquest programa es planteja com a dispositiu d’aprenentatge i experimentació en el camp de la creació, la investigació i la curadoria artística. El seu objectiu principal és la creació d’un espai de recerca i de generació de coneixement compartit que explori, qüestioni i respongui críticament a projectes específics.
Avui hem donat a conèixer els integrants de P.I.C. 2023, els artistes Max AzemarLuca Calderó i Salva G. Ojeda. A partir del mes de març desenvoluparan una investigació a partir dels continguts de l’exposició Altres Brosses. Joan Brossa i el teatre d’acció, el parateatre, el resultat de la qual es veurà al Centre de les Arts Lliures a partir de la tardor del 2023.