#brossa dei furbi
#Brossa

Companyia Dei Furbi

#BROSSA és el títol provisional del nou projecte de Gemma Beltran amb la cia. Dei Furbi en coproducció amb el Centre de les Arts lliures – Fundació Joan Brossa de Barcelona.
La obra d’en Brossa és una finestra oberta i el punt de partida per aquest nou projecte amb el desafiament formal que proposa la seva poètica.
Una travessa a la recerca de l’ànima de l’artista a partir de la seva obra.
Aquest projecte s’endinsa en el món i la manera de mirar brossiana, s’amara de la seva poesia escènica i emergeix amb la mirada fresca que caracteritza l’univers Dei Furbi.
La companyia s’acosta al seu surrealisme i teatralitat, però també a la actitud de l’artista com observador implacable. Gemma Beltran, s’hi aboca en els materials de manera rigorosament lúdica amb la companyia per tal de descobrir nous llenguatges subversius amb el joc i la imaginació com a divisa.

CONTEXTUALITZEM LA CREACIÓ
Els diferents espectacles que ha dirigit Gemma Beltran amb la companyia dei Furbi han suposat una revisitació d’obres clàssiques -entre d’altres L’illa dels esclaus, La flauta màgica, Don Giovanni, La Finta Giardiniera (amb l’IOA de Bèlgica), Oklahoma, La Metamorfosis, El castell, etc.- que parteixen d’una abrasió del text i la música, confrontat a la immediatesa de la presència corporal dels actors. El riure neix quan al cos se li treu gravetat. A Catalunya, hem tingut la sort de tenir un mestre per a això: Brossa ens ha ensenyat a llevar-li gravetat als objectes i les paraules.