la setena porta els pirates teatre
La setena porta

Companyia Els Pirates Teatre
A partir de textos de Joan Brossa

Com encabir Joan Brossa en un despatx? Tres secretàries arriben al seu lloc de treball. Elles ens faran endinsar en les diferents classes socials, els privilegis, la jerarquia econòmica i de coneixements, la necessitat que tenim d’etiquetar i saber quin és el nostre lloc en cada moment. És un dilluns laborable i tot passarà durant aquest únic dia. Poesia, humor, crítica social i, per suposat, algun striptease en la nova adaptació d’Els Pirates Teatre a partir de diferents obres de Joan Brossa.

CONTEXTUALITZEM LA CREACIÓ
Els Pirates vam conèixer el teatre de Joan Brossa una mica per atzar. De ben joves, muntant uns itineraris sobre poetes catalans vam descobrir Teatre de Carrer de Joan Brossa i en vam representar el primer acte. D’una manera natural ens vam adonar que per la nostra manera de fer teatre connectàvem ràpidament amb el seu llenguatge. L’experiència va ser tan reveladora que ben aviat, l’any 2004, en vam acabar muntant la peça sencera amb la confiança i empenta d’Herman Bonnín i Pepa Llopis passant per festivals nacionals i internacionals com Barri Brossa de Barcelona, Biennale Giovenile de Venècia, European Young Expressions de Dusseldorf, Megafon de Bochum i el Teatre du Petit Parmentier de París.
El 2011 vam estrenar El darrer Triangle a La Seca, un espectacle a partir de diverses peces de poesia escènica de Joan Brossa que anaven des del teatre regular fins a l’striptease. Anys més tard, el 2018 estrenem El gran Fracaroli a El Maldà teatre, aquesta vegada basant-nos amb una de les obres més estimades per l’autor. De Joan Brossa en vam adoptar la seva passió pel fregolisme, la poètica de la quotidianitat, la sorpresa, l’artesania teatral o el seu sentit de l’humor, i ha estat fins a dia d’avui present en la nostra manera de fer i la nostra trajectòria com a companyia.
Qui som? Com ens posicionem? Qui ens posiciona? Acceptem la nostra posició? Tothom comença del mateix punt de partida? Ens hi podem revelar? Existeix la revolució? En un moment on tot trontolla, on guanya la inestabilitat, és important revisar-nos i tornar a posar en dubte les estructures i els valors que hem anat creant com a societat. Ara bé. Com que no tenim respostes, cal analitzar les coses des de l’absurd, amb humor, striptease, tocs musicals i poesia escènica. Amb La setena porta, hem reunit textos poc o gens representats de l’autor per tal d’explorar una manera diferent d’explicar l’obra brossiana.
I és així com arribem als nostres 20 anys junts com a companyia. En un any tan especial per nosaltres, no només tornem a Joan Brossa. Ho fem inaugurant el nou Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa. Un nou projecte que celebrem i que ens engresca a nosaltres a continuar llegint, del dret i del revés, les paraules i imatges del nostre poeta preferit.

Adrià i Laura Aubert