L’escola Jacint Verdaguer ens apadrina

14.06.2018 Apadrina

Per segon any consecutiu el Servei Educatiu de la Fundació Joan Brossa participa en el programa “Apadrina el teu equipament”, dirigit des de l’entitat Tot Raval. Enguany hem repetit l’experiència amb les mateixes mestres, l’Anna Pérez i la Núria Cervera, però canviant d’escola i de barri: hem treballat amb els alumnes de cinquè i de sisè de primària de l’Escola Jacint Verdaguer del Poble Sec.

La primer part del projecte va consistir a presentar el poeta als alumnes. Per fer-ho, vàrem organitzar una gimcana lúdica als Jardins Joan Brossa per tal de descobrir els diferents gèneres creatius que va practicar el poeta: la poesia escrita, la poesia visual, la poesia objectual i la poesia escènica. A partir de diferents dinàmiques i de poemes brossians, els alumnes varen construir un dòmino de paraules, varen representar un pallasso trist en un plat, varen crear un diàleg surrealista entre un mico i una bruixa i varen crear un poema visual a partir de la lletra A.

La segona part va consistir a dedicar una setmana del programa escolar a aprofundir en l’univers creatiu brossià. La dinàmica va consistir a barrejar els alumnes de cinquè i sisè de primària i a organitzar tres tallers simultanis pels quals tots els alumnes havien de passar: un de poesia objectual a partir d’objectes quotidians, un de poesia visual tot transformant algunes paraules (en aquest cas fins i tot van crear poemes visuals en anglès i fent ús de l’ordinador) i un de poesia escrita en què els alumnes varen compondre cal·ligrames i acròstics. Els resultats de l’experiència es van exposar al passadís de l’escola per tal que tota la comunitat educativa en pogués gaudir.

Per concloure el projecte, l’Escola va convidar la Judith Barnés, coordinadora del Servei Educatiu de la Fundació, i quatre alumnes, la Gemma Vaca, Ilías Dokkali, Nitai Benavides i Aya El Kajouai, van explicar-li els resultats del treball a l’aula. Les mestres van quedar fascinades amb els resultats de l’experiència i amb la creativitat que Joan Brossa desperta en els alumnes. Ara caldrà veure què farem l’any vinent…