Brossa al Raval

17.05.2017 Apadrina

Durant el curs acadèmic 2016-2017 el Servei Educatiu de la Fundació Joan Brossa ha format part, per primera vegada, del conjunt d’equipaments culturals que participen en el projecte educatiu “Apadrina el teu equipament” impulsat des de la Fundació Tot Raval. Així doncs, els alumnes de 5è de primària de l’Escola Collaso i Gil ens han apadrinat durant tot el curs i la Núria Cervera i l’Anna Pérez, a les quals vàrem conèixer a les II Jornada Educativa Joan Brossa, han estat les responsables de fer possible la col·laboració.

Per tal de començar a prendre contacte amb la matèria, els alumnes van fer una visita a la Judith Barnés, coordinadora de la Fundació. La Judith els va rebre al vestíbul del Centre d’Estudis i Documentació del MACBA, els va presentar Joan Brossa, els va explicar a què es dedica la Fundació i quins espais poden trobar al MACBA: un museu, un arxiu i una biblioteca. Unes setmanes més tard, vàrem organitzar un itinerari per Ciutat Vella, dinamitzat per la Sandra Anitua i l’Ariadna Caballero, per tal que els alumnes descobrissin la poesia urbana del poeta i els espais més brossians del centre de la ciutat. Durant el recorregut els alumnes varen interactuar amb les lletres que conformen el poema corpori “Bàrcino”, van visitar la botiga El Ingenio, van gaudir d’una petita exhibició de màgia a El Rei de la Màgia, van fer mímica amb el cos i van escriure acròstics a l’antic espai escènic Joan Brossa.

A partir d’aquestes sortides, i ara des de l’aula, la Núria i l’Anna van proposar diverses activitats als alumnes: fer una línia del temps que inclogui els moments més importants de la vida del poeta, llegir i comentar alguns poemes de l’autor, buscar lletres a l’entorn quotidià, fer composicions visuals amb lletres i fer cal·ligrames i poemes visuals. Tots els treballs desenvolupats pels alumnes es poden consultar al web. A més, les mestres han publicat una guia didàctica que explica la metodologia i el sistema d’avaluació que han seguit.

Els resultats del curs van ser compartits a la jornada de cloenda que la Fundació Tot Raval va organitzar el 28 d’abril a l’Arts Santa Mònica. Allí varen estar exposats durant alguns dies va feina feta pels alumnes del Collaso!