Torna l’èxit del Grec 2022: ‘El missioner’ de La Virgueria

10.01.2023 Arts escèniques
El Missioner La Virgueria

El missioner de La Virgueria és una proposta multidisciplinària que ens interpel·la a totes: tu què fas quan veus videoclips que perpetuen els estereotips de gènere, de classe o de raça?
El darrer espectacle de la companyia reflexiona, des de la ironia i l’autocrítica, sobre els valors i la influència de la indústria musical mainstream. La peça va exhaurir localitats durant la seva primera estada al Centre de les Arts Lliures de Barcelona en el Grec 2022 Festival de Barcelona.

A partir del 18 de gener, el Centre de les Arts Lliures de Barcelona torna a programar el darrer espectacle de La Virgueria, El missioner. En el marc del Grec 2022 Festival de Barcelona i en tres úniques funcions, més de 350 espectadors van gaudir d’aquest festival de llums, música, vídeo i ritme escrit per  Isis Martín i Aleix Fauró que ens parla sobre la indústria musical mainstream, els seus videoclips i com aquests ens influeixen.
Durant tres úniques setmanes, del 18 de gener al 5 de febrer, Patrícia Bargalló, Esmeralda Colette, Guillem Gefaell, Isis Martín i Alba Saez protagonitzen aquest espectacle fresc i divertit que reflexiona sobre quin és l’impacte que tenen accions tan innocents com escoltar la cançó de l’estiu o mirar el videoclip amb més reproduccions de la història. Sense deixar de moure el cos  al compàs de les melodies més enganxoses, el muntatge convida l’espectador a gratar a les profunditats de la indústria musical i a desxifrar quins valors i desitjos ens va inoculant.
LA CRÍTICA N’HA DIT:
  • “Humor negre, llenguatge corporal, ironia, cançons conegudes i una banda sonora original creen un teixit narratiu que posa en dubte si tenim poder de decisió per triar les melodies que ens agraden i que qüestiona el compromís individual quan ballem una cançó amb contingut tòxic sense parar-nos a pensar en les seves conseqüències.” – Marta Gambín, El Nacional
  • “L’espectacle gira entorn a la idea de que el vídeo, música i imatges, són el nou cavall de Troia que ens està colonitzant culturalment.” – Nicolas Larruy, Espectáculos Bcn