Artboard 1

Joan Brossa, Josep Iglésias del Marquet, Guillem Viladot. Poesia concreta, Petite Galerie, Lleida, 1971

Petite Galeire, Lleida, 1971
La Fundació Joan Brossa (Barcelona), Lo Pardal Fundació Guillem Viladot (Agramunt) i el Museu Jaume Morera (Lleida) volen recor- dar la mostra que Joan Brossa, Josep Iglésias del Marquet i Guillem Viladot van presentar del 23 de gener al 7 de febrer de 1971 a l’espai d’art alternatiu de la ciutat de Lleida anomenat Petite Galerie de l’Alliance Française.

Aquesta mostra està considerada com la primera exposició de poesia concreta a Catalunya, en la qual es van exhibir per primera vegada poemes d’aquests creadors, que, mal- grat tenir trajectòries diferents, gràcies a les relacions internacionals o espanyoles, havien arribat a la poesia concreta o visual. El títol de la mostra, “Poesia concreta”, situava els poetes exposats dins del moviment nascut al Brasil i a Europa a principis dels anys cinquanta; un tipus de poesia visual hereva fidel del dadaisme, el qual reivindicava, d’una banda, la validesa de tots els materials en poesia i la independència de la lletra com un material més, i de l’altra, de l’art concret.

La publicació
Aquesta publicació agrupa articles de diferents experts que analitzen l’impacte d’aquesta fita i la trajectòria dels tres creadors, alhora que es reprodueixen unes 150 obres, algunes d’inèdites. Més enllà de ser un catàleg memòria d’una exposició, aquest llibre és un homenatge a l’esperit trencador, inconformista i radical de tres poetes singulars.

Editat per Fundació Joan Brossa i Institut d’Estudis Ilerdencs
Directors de l’edició: Manuel Guerrero, Pau Minguet, Jesús Navarro