POST BROSSA

27.11.2019 Exposició

Un triple projecte que va més enllà de l’exposició i que posa la poesia i l’art en acció.

POST BROSSA és el nou projecte que inaugura la Fundació Joan Brossa a la seva seu de carrer de la Seca. Es tracta d’una proposta composta per tres mostres que són al mateix temps exposicions, instal·lacions i accions de la ‘nova’ creativitat. L’objectiu és mostrar que la poesia, l’art i la creació són més que allò concebut per la tradició. És llavors que de la mà de tres col·lectius d’artistes, poetes i creatius que exploren i compliquen els límits de la paraula, la imatge, la ficció, l’acció, la literatura i l’art en si mateix, es convida al públic a endinsar-se en l’era POST BROSSIANA. Una era on, tal com Brossa ho feia, s’intenta desdibuixar els marges de la creació artística i posar en valor el concepte: les fronteres comencen a ser difuses, la paraula i l’acció es fusionen.

Omnivoyeur resort. Venda exclusiva de boira de TerraLab: equip 10, és una de les mostres que fa part d’aquesta proposta. Pretén mostrar dues maneres de dialogar amb l’espai a Catalunya: una guiada per la sonoritat del territori i una altra determinada pel valor econòmic i interès financer cap a aquest.

La sala prohibida, mostra la creació, P. M, del pare d’una família barcelonina que guardava a casa seva, en un àtic tancat amb clau, maniquins nus i transformats creant així petites escenes teatrals. A partir d’aquesta proposta, veuen la llum en la seu de la Fundació acompanyats dels clams a l’Art Trouvé, el ressò de Ready-Made, pinzellades de Art Brut, marginal o outsider i les lluites de l’art oblidat per oferir una mirada més enllà del normatiu.

Per part seva, L’acció contra la poesia i viceversa, comissariada per Joan Casellas, s’encarregarà de fer un recorregut documental pels 15 anys del festival de poesia d’acció i performance ‘La Muga Caula’. Es podran apreciar els més de 200 artistes de Catalunya i de tot el món que han nodrit el festival amb les seves accions però també amb les seves produccions videogràfiques, fotogràfiques i culinàries, les seves edicions d’artista i dissertacions dialèctiques de tota mena, i que a més han conformat un cos creatiu monumental xopant el territori d’aura artística.

El projecte de comissariat col·lectiu estarà obert al públic fins al 12 de gener del 2020 a la seu de la Fundació. A més es podrà gaudir també de diverses jornades d’acció que acompanyaran les mostres.

DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER DE PREMSA

DESCARREGUEU-VOS EL PROGRAMA D’ACTIVITATS