NEIX EL CENTRE D’ESTUDIS JOAN BROSSA

26.04.2017 Fundació

Reunits els catorze membres que integren el Centre d’Estudis de Joan Brossa en una primera sessió de treball fundacional.

Dimarts 25 d’abril a la sala de juntes del MACBA es va donar el tret de sortida al Centre d’Estudis Joan Brossa. Hi assistiren les catorze persones convocades. Vicenç Altaió, actual President de la Fundació Joan Brossa, posà de manifest la necessitat de renovar, reimpulsar i obrir l’entitat tot convertint el Centre d’Estudis Joan Brossa en l’autèntic batec de la Fundació.

Els membres seleccionats per formar part del Centre d’Estudis provenen de tots els àmbits que va abraçar la poesia brossiana. Hi ha estudiosos, amics del poeta, representants d’equipaments culturals afins i també una presència important de figures emergents que han de contribuir a mantenir viu l’esperit de Brossa i, a la vegada, impulsar i promoure la poesia experimental i les pràctiques literàries intertextuals. Així doncs, les persones que integren el Centre d’Estudis són: Vicenç Altaió, Marc Audí, Judith Barnés, Glòria Bordons, Eduard Escoffet, Francesc Foguet, Teresa Grandas, Manuel Guerrero, Alícia Kopf, Ferran Madico, Jordi Marrugat, Albert Mestres, Rosa Tharrats i Ester Xargay. També es compta amb la presència simbòlica de Pere Portabella i de Carles Santos, clars referents de l’univers brossià.

El Centre d’Estudis es constituí en un moment en què la Fundació està negociant el trasllat a ‘La Seca 2. Espai Joan Brossa’ amb l’Ajuntament de Barcelona. Aquest trasllat, que tindrà lloc a la tardor i que anirà acompanyat d’un increment de la dotació pressupostària anual, implicarà que des del Centre d’Estudis es treballi en la definició dels projectes expositius i de les activitatsque s’hi desenvoluparan. També caldrà afrontar de quina manera es plantejarà la celebració del centenari del naixement del poeta que tindrà lloc al 2019.

Vicenç Altaió i Glòria Bordons dirigeixen el Centre d’Estudis Joan Brossa i Judith Barnés, gestora cultural de la Fundació, n’assumeix la coordinació. L’ambició del projecte farà que es constitueixin diversos grups de treball per tal de potenciar tots els àmbits que es volen abraçar: editorial, recerca i universitats, projectes expositius, programació cultural, pràctiques creatives contemporànies i difusió internacional.

La propera sessió de treball del Centre d’Estudis Joan Brossa tindrà lloc el 27 de juny a les 9.30h. a la ‘La Seca 2. Espai Joan Brossa’.

DESCARREGUEU-VOS LA NOTA DE PREMSA