La nova creativitat omple de llum La Seca

26.10.2020 Exposició

Enguany, en el marc del confinament i de la pandèmia mundial, la Fundació Joan Brossa va obrir una convocatòria de projectes artístics per formar la segona edició del ‘PostBrossa’. Un total de quaranta-set propostes van ser avaluades per part de l’equip de programació del Centre d’Estudis Joan Brossa.

La selecció dels finalistes va ser fluïda però, en canvi, la tria dels tres projectes guanyadors no va ser fàcil atès que hi havia propostes molt potents. La deliberació final va venir determinada per l’adequació de la proposta a les bases de la convocatòria, per la qualitat del projecte, pel caràcter innovador de la proposta quant al discurs, al format i al procés creatiu, per l’ajustament del projecte a l’arquitectura de l’edifici, per la voluntat d’eixamplar els límits de la poesia i pel programa públic vinculat a la proposta.

La Fundació Joan Brossa romandrà tancada des del 26 d’octubre fins al 12 de novembre, data en què es presentaran els tres projectes guanyadors de la segona edició ‘PostBrossa’:

· Una cartografía de la libertad, d’Esther Aldaz
· Anotaciones para una eiségesis, de Marla Jacarilla
· /ph/ Algunas voces tomadas, de Juan López i Marc Vives

Els tres projectes presentats s’articularan en una triple direcció: la instal·lació-expositiva, el diàleg amb l’arquitectura de l’edifici històric de La Seca i la definició d’un programa públic que activi les propostes i l’espai. Aldaz, Jacarilla, López i Vives habitaran La Seca fins al 10 de gener de 2021.

Benvinguts de nou a l’era PostBrossa!