LA FUNDACIÓ RENEIX

15.03.2017 Fundació

El 2017 marca un nou inici per a la Fundació Joan Brossa. Vicenç Altaió ha estat nomenat President de l’entitat amb la voluntat de renovar-la i de vehicular-la al teixit cultural i artístic del país. Si l’anterior President, Josep Maria Mestres Quadreny, es va encarregar d’aconseguir que el Fons Joan Brossa fos acollit al MACBA, Altaió aposta per una revitalització i actualització de l’obra del poeta.

Així doncs, els objectius que es pretenen assolir en els propers anys són: aconseguir que la Fundació Joan Brossa s’instal·li a La Seca amb la voluntat de disposar d’un espai propi on poder generar projectes expositius i activitats diverses en paral·lel i coordinadament amb les activitats de l’Espai Escènic Joan Brossa; col·laborar en l’12 que el MACBA està preparant sobre Brossa i que s’inaugurarà aquesta tardor; crear el Centre d’Estudis Joan Brossa per impulsar el coneixement del Fons Joan Brossa, donar continuïtat a la tasca editorial amb l’edició dels dos darrers poemaris inèdits, Gual permanent Mapa de lluites, acabar de reeditar la poesia escènica completa, reeditar la poesia completa i elaborar el catàleg raonat de l’obra objectual i visual de l’artista; estimular les noves generacions a l’estudi i a la relectura de l’obra del poeta; i, preparar l’Any Brossa atès que el 2019 se celebrarà el centenari del seu naixement.

Per dur a terme aquests propòsits, l’organigrama de la Fundació ha quedat constituït de la manera següent: Glòria Bordons serà la nova Vicepresidenta d’estudis; Daniel Giralt-Miracle mantindrà el càrrec de Vicepresident institucional; i Joan Abellà passarà a ser-ne Secretari i Tresorer, alhora que lidera amb Altaió la renovació i el nou impuls. Dintre d’aquest organigrama es preveu una major presència de vocals institucionals amb l’objectiu de sumar esforços i d’establir sinèrgies, i l’entrada a la Fundació de fundacions culturals i artístiques afins.