II JORNADES INTERNACIONALS DE POESIA

06.06.2016 Pensament

El 27 i 28 d’octubre tindran lloc les ‘II Jornades Internacionals de Poesia: arxius, poètiques i recepcions’, al MACBA. El grup de recerca de la Universitat de BarcelonaPoció. Poesia i Educació’, encapçalat per Glòria Bordons, directora de la Fundació Joan Brossa, proposa una trobada internacional d’experts per reflexionar sobre alguns temes vinculats als arxius de poetes i artistes experimentals. Entre d’altres temes es parlarà sobre les estratègies que caldria emprendre per donar visibilitat al material d’aquests arxius, sobre la difusió que se n’hauria de fer per tal de divulgar-ne els continguts, sobre el foment de la recerca i de la investigació i sobre les possibilitats educatives que se’n generarien tot apostant per un model educatiu inserit en el context social en què vivim.

La programació consta de conferències, taules rodones i actuacions poètiques. Per la seva banda, la Fundació Joan Brossa tindrà un paper destacat en aquest programa atès que tot el fons documental del poeta es troba en el MACBA. Si esteu interessats en aquestes jornades, caldrà que ompliu el formulari que trobareu al web del grup. Per a més informació, contacteu amb els organitzadors tot enviant un correu electrònic a: jornadespoesiaexperimental@gmail.com.

A banda d’organitzar aquestes jornades, ‘Poció’ convoca el ‘I Concurs Internacional de Llibre d’Artista’ en homenatge a Joan Brossa​ amb la finalitat d’estimular aquesta modalitat de creació artística dins del que es podria anomenar poètiques experimentals. Tota la informació relacionada amb les bases de la convocatòria es pot consultar al web del grup.