Ganivet Vinil 7’’

14.06.2021 Acció

La Fundació Joan Brossa celebrarà la darrera acció del projecte de recerca creativa ‘Ganivet’, de Laia Estruch, amb la presentació d’una publicació d’artista autoeditada que tindrà lloc el proper 17 de juny a les 18.30h. a la seu de la Fundació Joan Brossa.

Es tracta de la documentació sonora del primer assaig performatiu de ‘Ganivet’ realitzat a la sala Gabinet Brossa de la Fundació que tingué lloc l’1 de desembre de 2020. Aquesta publicació inclou un text breu que relata l’experiència d’Estruch en relació amb l’escultura ‘Ganivet’ i en el qual es presenten els personatges que resten inscrits a la pell de l’escultura-escenari instal·lat a la sala. La documentació sonora s’acompanya dels tambors i de les campanes que surten del contacte dels dos cossos -el d’Estruch i el de ‘Ganivet’- i de les dues respiracions, però també els ritmes i els gemecs dels dos receptacles volant d’una banda a l’altra de l’espai.

‘Ganivet Vinil’, del qual s’han fet 220 còpies, forma part del procés creatiu de Laia Estruch. Així doncs, Estruch sent la necessitat d’editar la part sonora de la documentació que es va creant durant el procés de recerca del treball escultòric i performatiu que desplega en un format de publicació d’artista autoeditable. D’aquesta manera, els projectes adopten una altra vida i poden viatjar tot desvinculant-se del cos físic de l’artista, del cos físic de l’escultura i de l’espai expositiu en què foren presentats. En paraules de l’artista:

“Entenc les publicacions d’artista que surten de les meves recerques i projectes com a cossos que forment part del projecte, que són part de la documentació generada durant el procés de recerca i que acaben tenint un propi cos. És una manera de fer públic un treball de documentació d’un procés performatiu que pot ser escoltat i viscut en altres espais i altres temporalitats, més enllà de la sala d’exposicions”.

Ganivet Vinil

17 de juny de 2021 a les 18.30h