Artboard 1

Variacions

Variacions 22-23

Aprendre és variar, transformar, reinterpretar. Aprendre és repetir diferent, reinventar, imaginar noves maneres de fer, tot coneixent-ne, o no, les influències d’aquests actes. El programa Variacions pretén ser un disparador d’idees i metodologies a càrrec d’artistes residents a la Fundació Joan Brossa – Centre de les Arts Lliures, que treballaran amb una escola de primària o secundària duent a terme propostes híbrides entre l’art i la pedagogia. Aquest programa té l’objectiu d’acompanyar i participar amb l’equip docent en la creació de projectes artístics i pedagògics –i en l’intercanvi de coneixements que es generen en aquestes zones de contacte–, i planteja l’oportunitat de mostrar, dins la programació de la Brossa, i en el format més adequat, els processos o els resultats del projecte.

És un programa gratuït, amb vocació transformadora, que pretén acostar les pràctiques artístiques contemporànies al món educatiu, fent accessibles els llenguatges de manera recíproca. A canvi, es demana un compromís i una implicació per part dels docents i del claustre per poder acollir un projecte artístic a l’escola, així com tenir la disponibilitat per a envair l’espai del centre cultural, i qüestionar i transformar les seves dinàmiques.

Variacions es desplega en tres itineraris artístics: Variacions Visuals, on es treballa la dimensió plàstica, objectual i perceptiva de l’art, Variacions Poesia, amb la paraula, l’escriptura i la veu com a vehicles de la creació poètica, i Variacions En Viu on l’acció, la performativitat i el cos escènic son el centre del projecte.

L’objectiu? Formar-nos transversalment a partir de tots els aprenentatges i coneixements implicats, amb professors, mediadors, alumnes i artistes.

Per a més informació contacteu al correu educacio@fundaciojoanbrossa.cat