Activitats per a alumnes

Camins

‘Camins’, adreçat a tots els nivells educatius, recull un total de quatre itineraris poètics que reivindiquen el patrimoni urbà que Brossa va deixar-nos a Barcelona mitjançant la paraula, la imatge i l’acció. Es tracta, doncs, d’un programa de mediació que proposa un acostament als llocs de referència i d’inspiració del poeta i, a la vegada, una manera de penetrar a l’univers creatiu brossià. En definitiva, una primera presa de contacte amb l’obra del poeta per mitjà del diàleg i de la reflexió entre l’alumnat i el nostre equip de mediació. Horaris de realització: de dilluns a divendres, dintre de l’horari escolar. Caldrà respectar els horaris dels establiments que es visitin durant el recorregut a l’hora de reservar l’activitat.

Mirades

‘Mirades’ és un conjunt de vuit laboratoris creatius que es concreten a la Fundació Joan Brossa, al MACBA i a la Filmoteca de Catalunya amb la voluntat d’investigar pràctiques creatives amb l’alumnat que permetin entendre la poesia en clau transversal i multidisciplinària. Totes les propostes potencien l’expressió des de la veu, el cos i la mirada per tal de generar nous llenguatges expressius i requereixen d’un treball previ de sensibilització a l’aula. Horaris de realització: de dilluns a divendres, de 9h. a 12h., a la Fundació Joan Brossa. Caldrà respectar la disponibilitat dels equipaments culturals amb els quals col·laborem.

Constel·lacions

Es tracta d’una proposta poètica itinerant que té com a objectiu principal incentivar l’interès per la poesia entre l’alumnat de totes les edats. Amb la participació de cinc creadors provinents de disciplines diverses – Laura Alcalà, Anna Dot, Laura Llaneli, Carles Rebassa i Maria Sevilla – hem desplegat cinc cadenes poètiques que esperen poder viatjar per diversos centres educatius del país i poder articular així un projecte educatiu i creatiu encadenat sense fi. Caldrà contactar amb el nostre servei educatiu per conèixer la disponibilitat dels materials pel que fa al calendari de la itinerància de cada cadena.