La mirada creadora

La mirada creadora – Descoberta de l’univers creatiu brossià per mitjà del visionat de la pel·lícula Foc al càntir, dirigida per Frederic Amat a partir d’un guió escrit per Joan Brossa, i creació d’una petita acció que respiri poesia, que activi la mirada poètica i que recreï aquest univers amb els nostres mediadors.

A través d’aquest activitat podrem conèixer la relació que Joan Brossa va tenir amb el cinema i el teatre. Així doncs, partint d’algunes obres del poeta, comprendrem els lligams existents entre la poesia, el cinema, el teatre i la vida i aprendrem a veure el nostre entorn amb una nova mirada. Com deia el poeta, «el cinema ens ha ensenyat a mirar».

Aquesta activitat pot o bé fer-se a la Filmoteca de Catalunya o bé al teatre de la Fundació Joan Brossa. La de la Filmoteca estarà més centrada en el cinema, i hi haurà una dinàmica de creació d’un curtmetratge; la de la Fundació s’enfocarà més en el teatre i en les arts parateatrals, amb una dinàmica d’expressió corporal i de direcció escènica.

Els objectius de la proposta són:
. Conèixer el context històric en què va viure Joan Brossa.
. Descobrir el vessant de guionista de Brossa.
. Analitzar el lligam existent entre poesia i cinema.
. Entendre la poesia de Brossa com un canvi de codi.
. Comprendre la importància que té el cinema a l’hora de mirar el nostre entorn.
. Establir un diàleg obert a partir de la creativitat i del raonament.
. Mostrar sensibilitat envers la creació poètica i artística

Aquesta activitat, que compta amb la col·laboració de la Filmoteca de Catalunya, ha estat concebuda entre el servei educatiu de la Fundació Joan Brossa i  l’alumnat de primer de batxillerat de l’Institut Milà i Fontanals (Barcelona).

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

També et pot interessar