DONEM EL TRET DE SORTIDA A L’ANY BROSSA

23.12.2018 Commemoració

A partir del 19 de gener commemorarem el centenari del naixement del poeta.

El 19 de gener del 2019 començarà l’Any Joan Brossa amb motiu de la commemoració del centenari del naixement del poeta. L’Any Joan Brossa serà comissariat per Manel Guerrero i coordinat des de la Fundació Joan Brossa per Judith Barnés i des de la Institució de les Lletres Catalanes per Júlia Català. A banda de consolidar la seu de la Fundació com un espai de referència per a la ciutat de Barcelona, l’Any Joan Brossa té alguns objectius a assolir. En primer lloc, aconseguir l’edició i/o reedició de la poesia de Brossa per tal que s’hi pugui accedir fàcilment i es fomenti la lectura i el coneixement del corpus poètic brossià. En segon lloc, generar noves mirades a partir de l’obra del poeta per afavorir-ne la representació en l’àmbit del teatre i l’experimentació en el camp de la pràctica artística tot donant cabuda a noves generacions de creadors. Per acabar, teixir una constel·lació brossiana potent que aculli totes aquelles entitats que vulguin retre homenatge al poeta i que tinguin interès a formar part de l’Any Brossa.

El 18 de gener, a les 12.30h., tindrà lloc la roda de premsa a la seu de la Fundació per presentar als mitjans algunes de les activitats que hi ha programades. Pel que fa a la seu de la Fundació, en acabar la primera exposició temporal ‘Art i follia. Joan Obiols i Vié, psiquiatre i humanista’ a principis de maig, està previst que s’inauguri ‘La xarxa al bos. Joan Brossa i la poesia experimental, 1946-1980’, una mostra que serà comissariada per Eduard Escoffet i coordinada des de la Fundació Joan Brossa per Maria Canelles. L’exposició es podrà visitar fins al setembre, moment en què s’inaugurarà el festival sobre art i poesia en acció, una proposta dedicada a la poesia concreta, sonora i d’acció, amb la complicitat de l’Escenari Joan Brossa. A la vegada, l’espai comptarà amb una programació regular i transversal en què destacaran els cicles ‘Ens va fer Joan Brossa’, una proposta de diàlegs entre persones que van conèixer Joan Brossa i nous creadors influïts pel tarannà del poeta, i ‘En els marges’, un seguit d’experiències úniques i molt selectives vinculades al programa expositiu. També hi haurà visites guiades específiques en què figures de renom donaran la seva visió particular de l’espai per tal de generar debats d’interès.

En l’àmbit de les publicacions caldrà destacar l’edició del catàleg raonat sobre la poesia visual de Joan Brossa a càrrec de la Fundación Azcona i el tancament de l’edició del teatre complet Poesia escènica d’Arola Editors a cura de Glòria Bordons i d’Héctor Mellinas. Altres esdeveniments rellevants per a l’Any Brossa seran el congrés acadèmic ‘II Simposi Internacional Joan Brossa. Els arbres varien segons el terreny’, organitzat pel grup de recerca Poció. Poesia i Educació de la Universitat de Barcelona, i la presentació del documental ‘Brossa’, produït per ZEBA, a la Filmoteca de Catalunya i que s’emetrà a TV3.

La Fundació sumarà esforços amb altres entitats culturals afins i col·lectius com són l’Escenari Joan Brossa, el MACBA, el Teatre Nacional de Catalunya, la Filmoteca de Catalunya, la Fundació Joan Miró, la Fundació Antoni Tàpies, L’Auditori, etc. per tal de fer arribar l’univers creatiu del poeta arreu.

DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER DE PREMSA