DEL MACBA A LA SECA

25.04.2018 Fundació

Alicia Kopf està preparant una acció artística i instal·lació que donarà el tret de sortida a la nova seu de la Fundació.

El 10 de maig esdevindrà una data rellevant per a la història de la Fundació Joan Brossa: l’Ajuntament ha cedit a l’entitat una part de l’antiga fàbrica de la moneda La Seca de Barcelona, amb entrada des del carrer La Seca, 2, que s’ha remodelat recentment. Aquest espai s’inaugurarà en un procés de renovació artística iniciat fa un any per Vicenç Altaió, president de la Fundació, amb l’objectiu d’esdevenir un espai de referència de l’univers brossià, de les escriptures radicals, de la performance i de les arts parateatrals, amb la complicitat de l’Espai Escènic Joan Brossa.

Amb l’acció artística i instal·lació Amb la clau a la boca d’Alicia Kopf, artista visual, escriptora i membre del Centre d’Estudis Joan Brossa, l’espai es vol reivindicar com un espai expositiu dedicat a la difusió del patrimoni i també com un centre de creació i reflexió per a noves generacions d’artistes. Durant el mes de maig hi ha previstos dos actes més: una traca de veus i música en homenatge a Carles Santos coordinada per Ester Xargay i la presentació del llibre Mig segle de poesia catalana: del maig del 68 al 2018 a cura de Vicenç Altaió i Josep Maria Sala-Valldaura. Durant la tardor s’inaugurarà la primera exposició de l’equipament: Art i follia. Joan Obiols, psiquiatra humanista. Serà a partir d’aquest moment que la Fundació obrirà l’espai al públic de forma permanent.

DESCARREGUEU-VOS EL DOSSIER DE PREMSA

CLIPPING