‘Cel·luloide despentinat’, accèssit dels Premis El temps de les arts

30.11.2022 Premi

cel·luloide despentinat

El projecte ‘Cel·luloide despentinat’, d’Antoni Pinent ha rebut el segon accèsit en la categoria Arts Visuals de la II edició dels premis El Temps de les Arts.

El passat 29 de novembre es van donar a conèixer les propostes guanyadores de la II edició dels premis El Temps de les Arts, una iniciativa organitzada pel portal digital de divulgació cultural El temps de les Arts que reconeix el talent de creadors de diversos àmbits artístics dels territoris de parla catalana . El certamen contempla set modalitats: arts visuals, arts escèniques, música clàssica, arquitectura, patrimoni, música popular i cinema experimental.

La proposta ‘Cel·luloide despentinat, del curador independent d’art contemporani, artista visual i cineasta experimental Antoni Pinent va rebre el segon accèssit en la categoria d’Arts Visuals. Aquest va ser un dels projectes guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa’21, la beca de producció i exhibició de tres instal·lacions artístiques del Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa amb la qual el center renova el seu compromís de promoure la creació contemporània aportant, d’una banda, un suport real a la creació i, d’altra banda, oferint un espai d’exhibició a les propostes guanyadores.

Pots veure l’acte de lliurament dels premis El temps de les Arts aquí.

‘CEL·LULOIDE DESPENTINAT’

Totes les peces que van conformar aquesta instal·lació tenien un nexe en comú: l’amor pel cinema, concretament pel seu recipient matèric, el cel·luloide. Les peces, artilugis o artefactes construïts per a l’ocasió eren entesos com una frontissa entre el pre i el post cinema. I la seva fisicitat i proximitat amb el públic va aconseguir crear una experiència directa i íntima amb l’espectador. La instal·lació es va exhibir al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa des del 16 de desembre del 2021 fins al 20 de febrer del 2022.