Una llavor a Ribera d’Ebre

16.07.2015 Infantil, Primària

Arran de la celebració del III Festival de Poesia des dels Balcons dedicat a Joan Brossa a Riba-roja d’Ebre, el Servei Educatiu la Fundació va preparar una jornada de formació a docents de la comarca per tal de proposar diferents maneres d’acostar-se a l’obra del poeta. Aquesta formació va fer-se a començaments de juny tot coincidint amb el muntatge i la inauguració de l’exposició “A escena. Personatges brossians” a la Casa de la Vila.

Malgrat que la data no era òptima perquè les escoles ja es preparaven per a la fi de curs, l’Escola 1 d’Abril de Palma d’Ebre, un centre educatiu d’infantil i primària amb només 24 alumnes, hi ha treballat de valent. Anna Bladé, una de les mestres que va assistir a la formació, va presentar Joan Brossa i el seu univers poètic als alumnes. Tot aprofitant que calia preparar una exposició en motiu de la festa local de Sant Isidre, els alumnes van fer poemes relacionats amb el món de la pagesia així com creacions poètiques més lliures o fins i tot l’elaboració d’un alfabet amb objectes reals. L’Anna destaca la facilitat amb què els alumnes captaven el doble sentit de la poesia brossiana.

El projecte va cloure amb la visita per part de l’escola a l’exposició de personatges brossians. Tots s’ho van passar molt bé i van reflexionar profundament sobre algunes de les peces exposades.