Joan Brossa

17.03.2015 Infantil, Primària

L’Escola Pia d’Olot ens va sorprendre el passat 4 de març amb la inauguració de l’exposició “Joan Brossa” al pati de l’Hospici. Aquesta mostra, que es podrà visitar fins al 5 d’abril, recull més de vuitanta peces realitzades per alumnes des de P3 fins a 4t d’ESO. L’Escola se centra, cada trimestre, en un autor diferent i ho fa des d’una perspectiva transversal i interdisciplinària. D’aquesta manera, mestres i professors pretenen implicar tots els cursos i totes les assignatures.

Els estudiants van elaborar poemes visuals, poemes objectes, cal·ligrames, etc. i, fins i tot, es van atrevir d’acompanyar l’exposició amb música i alguna acció acrobàtica. Les peces exposades estan realitzades amb material reciclat i cap d’elles imita o copia les obres de Brossa. Així doncs, els alumnes parteixen de la poesia brossiana com una eina bàsica de treball que els permet inspirar-se i crear en llibertat. De fet, l’escola està apostant per fomentar la creativitat dels nens i dels joves atès que la consideren una qualitat fonamental per a la vida i l’aprenentatge.

Felicitats a tots els participants i als mestres i professors que hi han participat. Esperem que més escoles prenguin com a referent aquesta magnífica iniciativa!