Brossa 95

03.12.2013 Cocreació poètica

Per celebrar el 95è aniversari del naixement de Joan Brossa, us proposem de jugar amb les paraules i crear poemes a través de Twitter entre els dies 1 i 19 de gener de 2014, data de l’aniversari del poeta.

El joc consisteix a escriure un acròstic cada dia usant la paraula brossiana escollida per la Fundació. Aquí teniu el calendari amb les paraules clau:

• 1 de gener: Poesia
  • 2 de gener: Lletra
  • 3 de gener: Catalunya
  • 4 de gener: Imaginació
  • 5 de gener: Màgia
  • 6 de gener: Joc
  • 7 de gener: Absurd
  • 8 de gener: Balancí
  • 9 de gener: Teatre
  • 10 de gener: Lliure
  • 11 de gener: Clau
  • 12 de gener: Llibre
  • 13 de gener: Ironia
  • 14 de gener: Alfabet
  • 15 de gener: Oníric
  • 16 de gener: Transformació
  • 17 de gener: Mirada
  • 18 de gener: Antifaç
  • 19 de gener: Brossa

A partir de les 9 hores, la Fundació publicarà cada dia una targeta a Twitter que donarà el tret de sortida a la paraula clau. A partir d’aquell moment podreu piular les vostres creacions. No us oblideu de publicar l’acròstic emprant l’etiqueta que hem creat per a l’ocasió: #Brossa95. Els millors acròstics que es facin durant aquest temps seran agrupats i publicats en aquest bloc una vegada finalitzi l’activitat.

Aquí teniu un possible acròstic realitzat pel mateix Joan Brossa:

JÚLIA

La jota és la jota de juny.

La u és la u d’Urània.

La ela és la ela de lila.

La i és la i d’imanta.

La a és la a d’aurora.

I no m’arrencareu d’aquesta base.

[Cant, 1954]

I aquest és un exemple que hem preparat nosaltres i que s’ajusta als paràmetres que demanem:

Jocs Onírics Arrosseguen Núvols, Ballen, Riuen, Obliden Ser Signes Alfabètics.

#Brossa95

Esperem que participeu en aquesta iniciativa i que pugueu gaudir-hi!