Poesia concreta. Brossa, Iglésias del Marquet i Viladot. Petite Galerie, Lleida, 1971 és una reconstrucció fidel de l’exposició que el 1971 es va presentar a Lleida i que constituí la primera aparició pública de la poesia catalana experimental. Així doncs, la mostra, organitzada per la Fundació Joan Brossa, per la Fundació Guillem Viladot – Lo Pardal (Agramunt) i pel Museu Jaume Morera (Lleida), permet recuperar, estudiar i donar a conèixer la històrica exposició i alhora contextualitzar l’obra i l’evolució dels tres poetes en el marc de la dècada dels setanta. Amb diferents formats, la mostra s’ha pogut veure a la Fundació Guillem Viladot – Lo Pardal d’Agramunt, del 13 d’abril al 6 de juliol del 2019, i al Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, del 16 d’octubre del 2019 al 19 de gener del 2020. Ara aterra a la Fundació Joan Brossa, on es podrà veure del 26 de febrer al 18 de juliol del 2021, en una versió ampliada per tal d’oferir una visió més ampliada i contextualitzada de la producció dels tres autors.

Comissariada per un equip d’experts en els tres autors com són Manuel Guerrero Brullet, Pau Minguet i Jesús Navarro, l’exposició conté unes 150 obres entre les quals es destaquen tres pòsters inèdits de Joan Brossa de l’any 1972 d’alt contingut polític; les Postals nord-americanes a una noia de Barcelona de Josep Iglésias del Marquet, una mostra Mail Art única al país; i la col·lecció d’edicions de poesia experimental “Lo Pardal”, projecte liderat per Guillem Viladot.

Amb Poesia concreta. Brossa, Iglésias del Marquet i Viladot. Petite Galerie, Lleida, 1971 la Fundació Joan Brossa torna a oferir una proposta que es basa en la reflexió de la crisi de la poesia per tal d’aconseguir que l’alternança entre nova creativitat i memòria de l’experimentació segueixin marcant el batec de la Brossa. Aquest projecte expositiu compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i amb la bona predisposició de prestadors (institucionals i particulars) que s’han implicat en el projecte.