R muda

Instal·lació sonora
Gerard Marsal Norte

La lletra muda al final del cognom del poeta va inspirar Gerard Marsal Norte a crear R muda. Una interpretació lliure dels paisatges sonors continguts en l’obra de Gabriel Ferrater. Mitjançant aparells i estris diversos, el músic i dissenyador d’espais sonors ha creat tretze d’escultures que recreen l’imaginari sonor característic del context industrial i de postguerra en què s’inscriu l’obra del poeta. El conjunt recrea l’imaginari quotidià que va acompanyar i condicionar, de manera conscient o inconscient, la seva vida i producció.

R Muda és un dels sis projectes que conformen el cicle Paradigmes de Gabriel Ferrater, impulsat l’any 2022 per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Reus i la iniciativa BTC (Bartrina Territori Creatiu) amb motiu del centenari del naixement del poeta.

CONTEXT CREATIU DE L’OBRA
Una R al final del cognom que hi és però no sona.
En l’obra de Gabriel FerrateR s’escolta un imaginari de fets i sons amagats que imagino el van condicionar.
Aquests fets han inspirat aquesta instal·lació.
La claror, el vent, el vi liquat, la burgesia òrfena de poetes, els viatges, el passar dels dies, la lectura, la postguerra, la ruïna familiar, la pintura, les dones, les nits, el règim, la censura, fer-se gran, la indústria arreu, l’amor i la mort.
La vida tal com és.

CURRÍCULUM
Gerard Marsal Norte (Reus 1976) És músic-mecànic, productor, compositor i disseny d’espais sonors.
Membre creatiu de la companyia teatral Projecte Ingenu. Vinculat a projectes creatius i d’exploració de llenguatges en teatre, dansa, audiovisuals i música improvisada.
Nominat als Premis Butaca 2020 per l’espai sonor de l’obra Infanticida.
Premi de la crítica 2020 a millor musical per l’obra Infanticida.
www.gerardmarsal.com