PostBrossa 2019

La Fundació Joan Brossa obre el projecte expositiu “PostBrossa”, una proposta que explora els marges de la paraula, la imatge i l’acció, que no posa límits a la creativitat i que treballa en un triple horitzó: la instal·lació, la intervenció arquitectònica de l’espai i l’activació de l’espai mitjançant accions.

Els projectes artístics presentats en la primera convocatòria són:

Omnivoyeur resort. Venda exclusiva de boira de TerraLab – equip 10. Pretén mostrar dues maneres de dialogar amb l’espai a Catalunya: una guiada per la sonoritat del territori i una altra determinada pel valor econòmic i l’interès financer que es desprèn del capitalisme.

La instal·lació s’activarà en dues ocasions durant les quals el venedor farà una venda exclusiva de boira.

La sala prohibida d’un col·lectiu d’antiquaris de Barcelona. Mostra la creació del pare d’una família barcelonina que guardava a casa seva, en un àtic tancat amb clau, maniquins nus i transformats que creaven petites escenes teatrals. Conflueixen així l’art trouvé, el ready-made, l’art brut, marginal o outsider i les lluites de l’art oblidat per oferir una mirada que va més enllà del normatiu.

Les instal·lacions i diorames s’activaran en visites exclusives guiades pels descobridors de les estranyes creacions.

L’acció contra la poesia i viceversa de Joan Casellas. S’encarrega de fer un recorregut documental pels 15 anys del festival de poesia d’acció i performance “La Muga Caula”. Es recullen els més de 200 artistes de Catalunya i de tot el món que han nodrit el festival amb les accions però també amb produccions videogràfiques, fotogràfiques i culinàries, les edicions d’artista i dissertacions dialèctiques de tota mena. El conjunt conforma un cos creatiu monumental xopant el territori d’aura artística.

Durant un cap de setmana la Fundació acollirà una síntesi del festival La Muga Caula amb la presència d’artistes destacats presents en la trajectòria del festival i presents, també, en la mostra documental.

“PostBrossa 19” es podrà visitar entre el 3 de desembre de 2019 i el 12 de gener de 2020, de dimarts a diumenge de 16h a 21h.

Formulari de contacte