Taller de performance i mediació amb Maria Noujaim

Maria Noujaim és una artista brasilera que treballa el moviment entre l’escultura i el llenguatge, entre la forma i la poesia. A partir d’una investigació que parteix del cos, la seva pràctica genera una especialitat pròpia a través de l’ús de diversos materials i del dibuix. Un dels interessos de Maria Noujaim és la pedagogia artística i produir un espai compartit entre el públic, l’obra i l’artista. Per això ofereix un taller per a aquelles persones interessades en la mediació artística per tal d’oferir eines perquè cadascú pugui generar la seva pròpia partitura i activacions a partir de la peça de Pedro Torres, una de les peces seleccionades de la convocatòria oberta PostBrossa21.

Viu i treballa entre Serra da Mantiqueira (MG) i São Paulo.

Maria Noujaim és artista, graduada en Dansa per l’Escola Angel Vianna (BR) i Doctora en Història de l’Art per la PUCRio (BR). La seva obra consisteix en una meditació pràctica i conceptual sobre la dansa, treballant en les zones híbrides entre la interpretació, la notació i la pedagogia experimental. Manté un grup de recerca independent sobre dansa i mitologia, va realitzar un taller de dansa per a pacients psiquiàtrics a CAPS EAT a Engenho de Dins (BR), col·labora amb ARC Escola Cooperativa en la inserció de la dansa com a mitjà d’aprenentatge per a les classes de Ciències i en 2021 va cofundar Camp, una associació sense ànim de lucre dedicada a les pedagogies experimentals. Al 2020 va ser seleccionada per al Premi del Programa de Beques i Comissions de la Fundació d’Art Cisneros Fontanals (Miami, els EUA) i en 2021 va participar en la Biennal Momentum 11 (Moss – Noruega).