GLASSMUR

CIA. LES PINYES

Glassmur sorgeix d’un taller de quart curs presentat al desembre del 2020 al Teatre Ovidi Montllor de l’Institut del Teatre. Durant els mesos d’octubre i novembre vam estar immerses en el procés creatiu d’aquest projecte d’interpretació visual sota la mirada de l’Alfred Casas. Ell ens va fer una proposta molt clara com a punt de partida: “Tota l’acció passarà dins una iurta”. Aquesta, feta de fusta amb 6,6 m de diàmetre i 4 m d’alçada, convida 15 espectadors a presenciar l’espectacle a través d’una petita finestra individual. Vam fer la construcció de la iurta al mateix temps que dissenyàvem l’espai interior i l’estètica general de la peça.

Mitjançant un treball d’improvisació i un treball col·lectiu de les actrius es va anar desenvolupant la dramatúrgia final de la proposta. L’escenificació, en estat d’investigació, fa servir el teatre físic, visual i textual com a llenguatges vehiculars, utilitzats alhora i amb la mateixa finalitat ambiental i expressiva. No volem que destaquin uns per sobre dels altres, d’aquesta manera, sovint el text és tractat com a textura i el so com a discurs, creant així una poètica especial i misteriosa que interacciona amb els personatges que habiten dins aquest espai.
Hi apareixen tres dones que estan quasi inacabades, deformades i fins i tot animalitzades. Busquen la seva individualitat, els aspectes que els distingeixen de la resta, però mai acaben de desenganxar-se entre elles ni tampoc de l’espai.