Gabinet Brossa

El Gabinet Brossa és un projecte expositiu de la Fundació Joan Brossa nascut el 2020 amb la voluntat de fer dialogar l’obra del poeta amb la d’altres creadors contemporanis, provinents de disciplines creatives diverses, i de generar noves lectures de Brossa des de la creació.

En aquest cas, la Fundació encarrega a un creador jove que connecti amb Brossa i que concebi una intervenció especialment pensada per a l’espai: un ballet, una peça sonora, un poema, un objecte, una partitura, una escenografia, etc.

A banda d’aquesta intervenció, es demana al creador que pensi algunes accions o intervencions a l’espai que puguin anar activant i/o transformant l’espai durant el temps en què s’aculli la proposta. També es treballa en el desenvolupament de visites performàtiques per a centres educatius així com en el desplegament d’activitats específiques de formació adreçades a públic general i/o personal docent, activitats generals a públic adult i/o personal docent i propostes més interactives per a públic familiar.

El primer projecte desplegat per la Fundació en aquesta línia ha estat encarregat a Laia Estruch i serà presentat a l’antiga sala Frègoli de La Seca durant els mesos de setembre a desembre del 2020. Amb el títol de ‘Ganivet’ Estruch convertirà la sala en una escultura sonora i escènica, a mig camí de la Fundació, l’arxiu, i de l’Escenari Joan Brossa, el teatre. Una sala, doncs, que serà entesa com a obra (instal·lació, partitura i arquitectura alhora) i que es podrà transitar.

Arxiu del Gabinet