ARRENCA EL POSTBROSSA 20!

14.07.2020 Exposició

La Fundació Joan Brossa va rebre un total de quaranta-set projectes artístics durant el període en què la segona convocatòria PostBrossa romangué oberta. La selecció dels projectes finalistes, duta a terme per l’equip de programació del Centre d’Estudis Joan Brossa, va ser fluïda però, en canvi, la tria dels tres projectes guanyadors no va ser fàcil atès que hi havia propostes molt potents. La deliberació final va venir determinada per l’adequació de la proposta a les bases de la convocatòria, per la qualitat del projecte, pel caràcter innovador de la proposta quant al discurs, al format i al procés creatiu, per l’ajustament del projecte a l’arquitectura de l’edifici, per la voluntat d’eixamplar els límits de la poesia i pel programa públic vinculat a la proposta.

Els projectes guanyadors són els següents:

• /ph/ algunas voces tomadas, de JUAN LOPEZ i MARC VIVES
Intervenció a la paret de la biblioteca de La Seca 2 a partir de diferents peces (encofrats, dibuixos i petites escultures de ciment) que funcionaran com a una partitura acompanyada per un àudio interpretat sonorament a través de la veu. El punt de partida de les intervencions escultòriques seran formes cal·ligràfiques, llibres i textos, signes gràfics, en definitiva, que funcionaran com a trossos de fonemes i que conformaran la partitura per interpretar. Marc Vives aportarà el so a la partitura-text-instal·lació i realitzarà una acció que pot relacionar-se amb la poesia futurista.

Anotaciones para una eiségesis, de MARLA JACARILLA
Proposta expositiva que ocuparà la planta baixa de La Seca 2 amb obres de Marla Jacarilla que volen abordar temes com “apropiació”, “reinterpretació”, “modificació” o “plagi”. Es partirà de materials aliens ja existents (articles de diaris, gràfics, novel·les, etc.) per mostrar la inevitable interpretació subjectiva constant que s’expandeix, modifica i qüestiona incessantment la història de l’art i de la poesia.

Una cartografía de la libertad, d’ESTHER ALDAZ
Peça que habitarà l’altell de La Seca 2 en què es reivindicarà l’espai domèstic com un refugi i també com una presó. Així doncs, es construirà una casa en què tots els elements que la conformaran seran recoberts de textos de tot tipus que continguin la paraula “llibertat”. Aquesta peça serà “viscuda” per l’artista però també pel públic el qual haurà de prendre’s el seu temps per trobar formes d’entendre la “llibertat”. Durant la pandèmia, la llibertat comença i acaba a les portes de casa nostra, esdevé el llindar, la nostra pell.

D’altra banda, deu projectes van quedar finalistes en aquesta segona convocatòria PostBrossa i mereixen una menció especial. Tenint en compte la qualitat d’aquestes propostes, la Fundació no descarta el fet de recollir algunes de les idees presentades i adequar-les a altres programes que l’entitat tingui en curs, ja sigui en forma d’activitat puntual adreçada a públic adolescent o bé com una proposta de futur vinculada al postteatre, a la parateateatralitat i a les arts en viu:

El canto de los pájaros, Andrés Galeano
Mira si he conegut terres, Mar Reykjavik
Tactocontacto, Laura Llaneli
LONG, Kernel Dance Theatre
TRANSLITERALITAT, Glòria Giménez
Busco paraules que em portin a casa, Mar Serinyà
Emergències formals, Gabriel Llinàs
Anna Cao o el naixement de la poesia correcta, Santíssima Trinitat
La PostLlopis, Miquel Àngel Marín i Daniel Sàez.
La paraula dibuixa, Edouard Cabay

La segona edició PostBrossa serà presentada a la Fundació el 12 de novembre de 2020. Així doncs, l’esperit creatiu del poeta, des dels marges de la disciplina, serà invocat de nou aquesta tardor.