ANTOLOGIA DE POESIA EXPERIMENTAL

22.06.2020 Publicació

Ja s’ha publicat l’antologia de poesia experimental ‘La xarxa al bosc. Joan Brossa i la poesia experimental 1946-1980’ a cura d’Eduard Escoffet.

Amb motiu del centenari de Joan Brossa i amb l’objectiu d’aprofundir en l’exposició de creativitat poètica de la segona meitat del segle XX, la Fundació Joan Brossa va decidir impulsar La xarxa al bosc, un projecte consistent en una ambiciosa mostra internacional que va tenir lloc entre maig i novembre de 2019 a la seu de l’entitat, i aquest llibre que ja està disponible a les llibreries i que inclou una antologia de setanta-nou poemes visuals i documentació de l’exposició. Ambdós projectes, comissariats per Eduard Escoffet, volen aportar materials per traçar una possible cartografia de la poesia experimental a Europa i a Amèrica en el temps en què Brossa, des de Barcelona, desenvolupava la seva veu poètica. Es tracta d’una mirada àmplia i necessàriament fragmentària de la galàxia de poetes que juntament amb Brossa van eixamplar enormement el camp d’expressió poètica i van influir en la resta d’àmbits creatius. I aquesta mirada no s’activa des de la reflexió teòrica o l’erudició cronològica, sinó des de la lectura directa de les fonts i el gest instintiu d’assenyalar les coincidències temàtiques i formals.

El llibre experimental La xarxa al bosc. Joan Brossa i la poesia experimental 1946-1980, editat per la Fundació Joan Brossa i l’Ajuntament de Barcelona en tres idiomes (català, castellà i angles), es podrà trobar a l’estand Arts Libris que Publicacions de l’Ajuntament de Barcelona compartirà amb La Virreina i La Capella del MACBA en el marc de la Diada de Sant Jordi el 23 de juliol. Eduard Escoffet i Todojunto presentaran l’antologia a les 17h. També es podrà adquirir a la botiga de la Fundació Joan Brossa. El preu és de 18€.

[Copyright de la imatge: Todojunto]