Artboard 1

B de Bicicleta

Aquesta ruta permet vincular la vida del poeta amb la ciutat de Barcelona i amb el context històric i social que li va tocar viure. Es parlarà sobre la xarxa d’amistats del poeta, sobre els referents artístics i literaris però també sobre els homenatges que altres creadors varen realitzar-li.

L’itinerari consta de set punts d’interès que ens portaran des del “Miraestels” de Robert Llimós fins a “Homenatge al llibre”, un dels poemes urbans més transitats de Joan Brossa, el qual ens permetrà reflexionar sobre el tarannà del poble català i sobre el significat metafòric del saltamartí per al poeta.

1. “Miraestels” (Robert Llimós)

Port Vell, Maremagnum

2. Escultura a Joan Salvat-Papasseit

Moll de la Fusta

3. “Homenatge a Picasso” (Antoni Tàpies)

Passeig Picasso

4. “El desconsol” (Josep Llimona)

Parc de la Ciutadella

5. Castell dels tres dragons

Parc de la Ciutadella

6. Passeig Lluís Companys i Arc de Triomf

7. ''Homenatge al llibre'' (1994)

Encreuament de la Gran via de les Corts Catalanes amb passeig de Gràcia

Amb el propòsit d’erigir un homenatge al llibre, l’any 1994 el Gremi de Llibreters de Vell de Catalunya es va posar en contacte amb Brossa. El poeta elaborà diferents esbossos però finalment es va decidir per un projecte basat en la imatge del saltamartí, objecte que, com el llibre, sempre acaba superant els esculls i redreçant-se. Malauradament, raons pressupostàries derivades de la complexitat mecànica del projecte van impedir la mobilitat del poema objecte, que era el que Brossa havia previst.