A JOSEP MARIA MESTRES QUADRENY

24.02.2019 Commemoració

Commemorem el norantè aniversari del compositor amb la celebració de dos concerts organitzats amb l’SGAE.

El compositor Josep Maria Mestres Quadreny, un dels grans referents de l’avantguarda catalana, amic i col·laborador de creadors com Joan Miró, Antoni Tàpies, Moisès Villèlia, Perejaume o Joan Brossa, especialment, farà noranta anys el proper 4 de març. En el marc de l’Any Brossa, i en commemoració del norantè aniversari del músic, oferirem dos concerts organitzats conjuntament entre la Fundació Joan Brossa i la Fundació SGAE Catalunya, a càrrec del grup Cosmos 21 i dirigits per Carlos Galán, de l’obra musical i visual de Josep Maria Mestres Quadreny:

• Divendres 1 de març, a les 19h., Firmament submergit i altres obres musico-visuals, a la seu SGAE Catalunya, al Passeig de Colom, 6. Reserves: sgaecat@sgae.es.

• Dissabte 2 de març, a les 18h., Tocatina i altres obres musicals, visuals i teatrals de Josep Maria Mestres Quadreny a la seu de la Fundació Joan Brossa, a La Seca, 2. Reserves: fundacio@fundaciojoanbrossa.cat.

Mestres Quadreny actualment és el degà dels compositors catalans i va ser president de la Fundació Joan Brossa entre els anys 2012 i 2017. És per això, que ens complau de poder celebrar que encara segueix plenament en actiu tot composant obres musicals i visuals que encara ens colpeixen. La col·laboració i l’amistat entre Josep Maria Mestres Quadreny i Joan Brossa va començar el 1959 amb Tres cançons de bressol i l’òpera El ganxo. Al llarg de més de trenta anys van fer conjuntament un nombre important d’obres de tota mena, sempre des d’una radicalitat i innovació permanents. Entre d’altres obres cal destacar els ballets Roba i ossos (1961), Petit diumenge (1962) i Vegetació submergida (1962) i les accions musicals Satana (1962), Divertimento ‘La Ricarda’ (1962), Concert per a representar (1964) o Conversa (1965) que van donar lloc a la Suite bufa (1966), una de les seves obres més celebrades, que va ser estrenada per Carles Santos, Anna Ricci i Terri Mestres, amb direcció escènica de Lluís Solà, al Festival Sigma de Bordeus de 1966. Posteriorment, la col·laboració entre Mestres Quadreny i Brossa culminà en la peça de teatre musical L’armari en el mar (1978), en l’òpera Cap de mirar (1991), encara no estrenada, o, entre d’altres, l’Acció musical per a Joan Miró (1993). Com afirma Mestres: ‘Vam treballar sempre seguint una via d’independència interdisciplinària, ja que es tractava d’anar per camins diferents cap al mateix punt i arribar-hi alhora’.

Els dos concerts són gratuïts. Cal enviar un correu electrònic en ambdós casos abans del 27 de febrer per confirmar-ne l’assistència atès que les places limitades. Aquestes activitats han estat organitzades amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i amb el patrocini de Mas Blanch i Jové.

DESCARREGUEU-VOS LA INVITACIÓ